Sofia

×

Hata mesajı

User warning: The following module is missing from the file system: recaptcha_mailhide. For information about how to fix this, see the documentation page. in _drupal_trigger_error_with_delayed_logging() (line 1143 of /home/egemense/public_html/includes/bootstrap.inc).
Ülke:
Yıl:
2014
Staj Görülen Üniversite:
Sofia University “St. Kliment Ohridski”
Staj Görülen Bölüm:
Internal Medicine - Gastroenterology
Karar ve Hazırlık Aşaması:
8/10

Zor olmadı, ailemin izin verdiği ve 1. sınıfta puanımın tutabileceği herhangi bir yere gitmek istiyordum.

Staj:

9:00-14:00 mesaisiyle çalıştık genelde. Çok hasta yok, özellikle yazın hastanelerin bazı bölümlerini kapatıyorlar. Daha çok kolonoskopi ve endoskopi izledik. Bazı temel hastalıkların farklılıklarını öğrendik.

Konaklama:
6/10

Odaları 2 kişilik olan öğrenci yurdunda kaldık. Farklı kültürlerle tanışmak için çok iyi bir ortam. Oda arkadaşım Barcelona'dandı. Yurt odaları biraz eski ama o ortamda lüksle çok ilgilenmiyorsunuz.

Yiyecek - İçecek:
8/10

Damak tadı Türkiye'ye yakın, benzer yemekler çok. Lokantadan yedik öğlen ve akşam, ama zaten pahalı bir ülke olmadığı için çok etkilemedi.

Dil ve Kültür:

Belli yaştan büyük insanlar genellikle ikinci dil olarak Rusça biliyor. Ama üniversite öğrencilerinin İngilizceleri iyi. Komünistik bir dönemden yeni çıktıkları için mimari ona göre, ilginç binalar var.

İletişim ve Haberleşme:
9/10

Ailemle internetten haberleştim. Bulgaristan içi ise iletişim oldukça kolay, orda SIM kart alabiliyorsunuz, ki tavsiye ederim, yoksa çok pahalı.

Ulaşım:
10/10

Uçak, otobüs veya trenle gidebilirsiniz zaten yakın olduğu için ulaşım çok rahat. Otobüs bileti git gel 90 tlydı en son.

Gezi - Eğlence:

Sosyal programları çok verimliydi, bir tanesi tamamen eğlence diğeri de kültürel amaçlı. Onun haricinde orda tanıştığınız diğer tıp stajında olan insanlarla takılabilirsiniz.

Şehir Şartları:
8/10

Sofia kesinlikle Bulgaristan'da gidilebilecek en iyi şehir. Başkent olmakla birlikte eski dönemin öğelerini taşıyor. İstanbul'a göre biraz sakin kalsa da belli düzeni oturmuş ve düzenli bir şehir.

Hava Şartları:

Arada bir yağmur yağabilir ve geceleri serin olur. Gündüzleri de çok sıcak.

Genel Bütçe:
10/10

Uçakla gidip geldim, 600 tl yol param tuttu. 600 tl da önceden vermiştik zaten. 300 tl gibi de yemeğe harcadığımı düşünüyorum, kalanı kişiden kişiye değişen eğlence harcamaları.

Yapılacaklar - Yapılmayacaklar:

Gerçekten trekking i seven biri değilseniz Vitosha dağına tırmanmayın. Tırmanırsanız da dağ ayakkabısı ve ceketlerle gidin.